Wszyscy terapeuci zatrudnieni w naszym przedszkolu, wiedzą jak nauczyć dziecko Alternatywnej Komunikacji
Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) to grupa metod, które umożliwiają dzieciom niemówiącym lub mówiącym w ograniczonym stopniu porozumiewać się z otoczeniem. Polega na używaniu w komunikacji znaków opierających się na gestach, obrazach, symbolach, przedmiotach. AAC pomaga osobom z zaburzeniami mowy wyrażać swoje myśli, uczucia oraz podejmować samodzielne decyzje.
AAC najczęściej stosowana jest w przypadku porażenia mózgowego, autyzmu, niepełnosprawnosci umysłowej. Użytkownikami alternatywnych i wspomagających metod komunikacji mogą być zarówno dzieci, młodzież, jak i dorośli.
"AAC" jest dla każdego, AAC to nie koniec to poczatek!
AAC czyli wspomagające i alternatywne metody komunikacji umozliwiają dziecku rozwijanie zdolności porozumiewania się i dają mu szansę na wyrażenie siebie.
AAC nie zahamowuje rozwoju mowy dziecka i nie rozleniwi go - wręcz przeciwnie - im szybciej zastosowyje się wspomagające alternatywne sposoby komunikacji tym efektywniejsze będzie porozumiewanie się.
AAC to metoda aktywna, oparta na motywacji i interakcji z terapeutą, rodzicem.
AAC to nie tylko wysoka technologia -to sposób myslenia, diagnozowania i budowania strategii komunikacyjnych. Nie ma urzadzenia, które nauczy dzieci mówić, ale mogą byc one pomocne w budowaniu metod komunikacji.
Nasi terapeuci pracują gestami MAKATON, symbolami PCS z wykorzystaniem programu Mówik, za pomocą którego tworzymy indywidualne; plany dnia, ksiązki komunikacyjne, paszporty komunikacyjne.
Nasi terapeuci pracują gestami MAKATON, symbolami PCS z wykorzystaniem programu MÓWIK, za pomocą którego tworzymy indywidualne; plany dnia, książeczki komunikacyjne, pomoce do czytania uczestniczącego i karty pracy.