ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO, PEDAGOGÓW SPECJALNYCH, TERAPEUTÓW Z DOSWIADCZENIEM W PRACY Z DZIEĆMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

REHABILITACJA RUCHOWA - FIZJOTERAPIA

REHABILITACJA RUCHOWA - FIZJOTERAPIA

Głównym założeniem fizjoterapii jest przywrócenie maksymalnej sprawności fizycznej dziecka. Sposobami prowadzenia terapii są ćwiczenia ruchowe czynne, jak i bierne, prowadzone z pomocą terapeuty. Terapia ruchem wykorzystywana jest do przywrócenia siły mięśniowej, korekcji wad postawy, poprawy zakresu ruchomości i stabilizacji stawowej oraz torowania prawidłowych wzorców ruchowych.

Cele fizjoterapii;
– wzmocnienie mięśni posturalnych,
– normalizacja napięcia mięśniowego,
– korekcja wad postawy,
– torowanie prawidłowych odruchów,
– hamowanie patologicznych wzorców ruchowych,
– torowanie prawidłowych wzorców posturalnych,
– budowanie prawidłowego schematu ciała i poczucia własnego ciała,
– usprawnianie planowania motorycznego,
– usprawnianie koordynacji obustronnej,
– zwiększenie zakresu ruchomości,

Terapia oparta jest o diagnozę dziecka prowadzoną przy pomocy testów klinicznych, obserwacji swobodnej aktywności dziecka oraz wywiadu z rodzicami. Oceniane są deficyty w rozwoju ruchowym dziecka i poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia. Podczas terapii,  poprzez planowe usprawnianie  motoryczne, dzieci nabywają pożądane kompetencje ruchowe
Podczas zajęć prowadzone sa również elementy terapii ręki. Możliwości motoryki małej i umiejętności grafomotoryczne uzależnione są od odpowiedniej siły i napięcia mięśni posturalnych.
W terapii wykorzystujemy również Taping kinezjologiczny, który polega na oklejaniu specjalnymi plastrami obszarów ciała, w celu utrwalenia efektów terapii, bądź korekty wad postawy.
Rehabilitacja ruchowa w przedszkolu to szereg oddziaływań stymulujących, prowadzonych w formie zabaw, ćwiczeń, gier ruchowych w odniesieniu do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Mają one na celu wyrównanie lub zmniejszenie zaburzeń uwarunkowanych uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego, minimalizowanie trudności rozwojowych dziecka, wspomaganie jego rozwoju psychomotorycznego, korygowanie ewentualnych zaburzeń w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych, wpływają również na ogólną poprawę rozwoju umysłowego dziecka. Zajęcia są prowadzone indywidualnie dla każdego dziecka ze wskazaniem terapii zawartym w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

Wszystkie stosowane podczas zajęć oddziaływania dobrane są do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci. Gry i zabawy ruchowe są dla nich źródłem przyjemności, wpływają na ich samoocenę i poczucie własnej wartości. Natomiast uzyskiwana w wyniku ćwiczeń poprawa sprawność ruchowej daje dzieciom szansę na większą samodzielność oraz zdobywanie nowych doświadczeń i umiejętności.

Zajęcia rehabilitacyjne prowadzi mgr Anita Kałuża oraz mgr Roma Dobrowlańska -Wrońska

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-09-22 08:17:19
Data edycji: 2024-09-29 14:09:02
Ilość wyświetleń: 1074

Jesteśmy po to by wspierać w rozwoju Tych, których kochasz

Cytat

Partnerzy

Bądz z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej