Sówka… wie wszystko.
Zna się na liczbach i geografii
I rozpoznawać gwiazdy potrafi.
Pamięta daty i zdarzenia,
Zna na roślinach i stworzeniach.
Wie, jaka chmura deszcz przyniesie,
Gdzie, jakie zwierze mieszka w lesie.
I nikt nie widział by się nudziła,
Bo wciąż nauką zajęta była.
Tak, sowa to bardzo dziwny ptak,
Lecz szanowana jest i to jak!
Zajęcia dydaktyczno - terapeutyczne realizowane są w małej grupie dzieci , z którymi współpracuje nauczyciel - pedagog specjalny i pomoc nauczyciela. Pracę zespołu wspomagają specjaliści: rehabilitant, psycholog, logopeda, tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej oraz oligofrenopedagog. Dzięki terapiom prowadzonym w warunkach przedszkola terapeutyczno-integracyjnego dzieci mogą rozwijać umiejętność zabawy, poznawać normy i zasady społeczne obowiązujące w grupie, poznawać nowe wzorce zachowań oraz rozwijać komunikację. Najważniejszym celem pracy terapeutycznej z dziećmi z dysfunkcjami jest uzyskanie optymalnej poprawy funkcjonowania tak, aby mogło ono w przyszłości samodzielnie lub minimalnym wsparciem funkcjonować w szkole oraz środowisku społecznym. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu objęte są całościową i kompleksową terapią we wszystkich obszarach funkcjonowania, a codzienne zajęcia indywidualne i grupowe pozwalają im na doświadczanie własnych możliwości i potrzeb.
Podczas typowych aktywności przedszkolnych, takich jak zabawy tematyczne, zabawy plastyczne czy zabawy ruchowe, dzieci uczą się nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, skutecznej komunikacji oraz poznają obowiązujące w grupie zasady i normy. Zabawa w grupie zachęca je do współpracy z innymi, a tym samym jest okazją do rozwijania kompetencji społecznych.
Najistotniejszym jednak jest to, by każdy dzień sprawiał dzieciom radość, a na ich twarzach był zawsze widoczny uśmiech a podstawę aktywności dzieci stanowi zabawa, dzięki której zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności, sprawności.
Jesteśmy po to by wspierać w rozwoju Tych, których kochasz
43-460 Wisła
ul. Wyzwolenia 19