ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO, PEDAGOGÓW SPECJALNYCH, TERAPEUTÓW Z DOSWIADCZENIEM W PRACY Z DZIEĆMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa terapeutyczna

SÓWKI

Sówka…  wie wszystko.
Zna się na liczbach i geografii
I rozpoznawać gwiazdy potrafi.
Pamięta daty i zdarzenia,
Zna na roślinach i stworzeniach.

Wie, jaka chmura deszcz przyniesie,
Gdzie, jakie zwierze mieszka w lesie.
I nikt nie widział by się nudziła,
Bo wciąż nauką zajęta była.
Tak, sowa to bardzo dziwny ptak,
Lecz szanowana jest i to jak!

 

Zajęcia dydaktyczno - terapeutyczne realizowane są w małej grupie dzieci , z którymi współpracuje nauczyciel - pedagog specjalny i pomoc nauczyciela. Pracę zespołu wspomagają specjaliści: rehabilitant, psycholog, logopeda, tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej oraz oligofrenopedagog. Dzięki terapiom prowadzonym w warunkach przedszkola terapeutyczno-integracyjnego dzieci mogą  rozwijać umiejętność zabawy, poznawać normy i zasady społeczne obowiązujące w grupie, poznawać nowe wzorce zachowań oraz rozwijać komunikację. Najważniejszym celem pracy terapeutycznej z dziećmi z dysfunkcjami jest uzyskanie optymalnej poprawy funkcjonowania tak, aby mogło ono w przyszłości samodzielnie lub  minimalnym wsparciem funkcjonować w  szkole oraz środowisku społecznym. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu objęte są całościową i kompleksową terapią we wszystkich obszarach funkcjonowania, a codzienne zajęcia indywidualne i grupowe pozwalają im na doświadczanie własnych możliwości i potrzeb.
Podczas typowych aktywności przedszkolnych,  takich jak zabawy tematyczne, zabawy plastyczne czy zabawy ruchowe, dzieci uczą się nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, skutecznej komunikacji oraz poznają obowiązujące w grupie zasady i normy. Zabawa w grupie zachęca je do współpracy z innymi, a tym samym jest okazją do rozwijania kompetencji społecznych.

 Najistotniejszym jednak jest to, by każdy dzień sprawiał dzieciom radość, a na ich twarzach był zawsze widoczny uśmiech a podstawę aktywności dzieci stanowi zabawa, dzięki której zdobywają doświadczenia, wiadomości, umiejętności, sprawności.

 

 

Data dodania: 2020-10-29 22:59:13
Data edycji: 2024-11-03 20:59:09
Ilość wyświetleń: 602

Jesteśmy po to by wspierać w rozwoju Tych, których kochasz

Cytat

Partnerzy

Bądz z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej