ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO, PEDAGOGÓW SPECJALNYCH, TERAPEUTÓW Z DOSWIADCZENIEM W PRACY Z DZIEĆMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TYFLOPEDAGOG - REHABILITACJA WIDZENIA

TYFLOPEDAGOG

Terapia widzenia polega na usprawnianiu wzroku, tj. na rozwijaniu umiejętności posługiwania się nim, a tym samym na lepszym wykorzystywaniu widzenia w codziennym funkcjonowaniu.


Wspieranie koordynacji wzrokowo- ruchowej o pracy oko- ręka – to nad tym pochylamy się każdego dnia czyniąc świat dzieci z dysfunkcją wzroku coraz bardziej czytelnym, przejrzystym i kolorowym.

Podczas zajęć tyflologicznych dla dzieci niedowidzących, poszerzamy horyzonty, z uśmiechem na ustach, z poczuciem dobrze zagospodarowanego czasu poświęconego koordynacji wzrokowo- ruchowej, wspomagania w zakresie działań oko- ręka, orientacji na małej i dużej przestrzeni.

Rehabilitacja wzroku obejmuje;

  • stymulowanie widzenia
  • pobudzanie do patrzenia
  • rozwijanie podstawowych sprawności wzrokowych związanych z kontrolowaniem ruchów gałek ocznych (lokalizowanie bodźca, śledzenie, wodzenie, przenoszenie spojrzenia)
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-słuchowej
  • usprawnianie pamięci wzrokowej
  • osiąganie wyższych sprawności wzrokowych (m.in. dobieranie obiektów i obrazków wg określonych cech, identyfikowanie obiektów na obrazkach, odnajdywanie szczegółów na obrazkach prostych i złożonych)
  • zmiana otoczenia dziecka, dostosowanie go do indywidualnych możliwości i potrzeb.
  • Celem terapii tyflologicznej jest;
  • funkcjonalna ocena widzenia
  • opracowanie indywidualnego programu oddziaływań terapeutycznych
  • dobór odpowiednich pomocy optycznych i nieoptycznych
  • prowadzenie indywidualnych zajęć zgodnie z możliwościami i potrzebami dzieci tak, by w pełni wykorzystywali wzrok do wszelakiej aktywności (nauki, zabawy, poruszania się, czynności dnia codziennego)

    Widzieć mózgiem, znaczy wykorzystać każdą właściwość docierającego obrazu, punkty, linie, cienie, do przekształcenia w użyteczną informację. Możemy uczyć dzieci wielu technik poprawienia, jakości widzenia, ale naprawdę terapia spełnia swoją rolę wtedy, gdy zaszczepimy dziecku chęć samodzielnego interpretowania obrazu.

Data dodania: 2022-09-28 17:18:23
Data edycji: 2022-10-09 13:45:28
Ilość wyświetleń: 314

Jesteśmy po to by wspierać w rozwoju Tych, których kochasz

Cytat

Partnerzy

Bądz z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej