ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO, PEDAGOGÓW SPECJALNYCH, TERAPEUTÓW Z DOSWIADCZENIEM W PRACY Z DZIEĆMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

OFERTA EDUKACYJNA

 „Kiedy podchodzę do dziecka, wzbudza ono we mnie dwa rodzaje uczuć: czułość wobec tego, kim jest i szacunek dla tego, kim może się stać”.
Ludwik Pasteur

Nasze przedszkole to  placówka terapeutyczno - integracyjna, w której dbamy o rozwój poznawczy, motoryczny oraz emocjonalno-społeczny dzieci. Naszym głównym celem jest intensywna terapia dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami, prowadzona zarówno w trakcie zajęć indywidualnych, jak i grupowych. Dzieci otrzymują indywidualny plan terapeutyczny, którego celem jest harmonijny rozwój wszystkich sfer funkcjonowania dziecka i zniesienie wszelkich barier uniemożliwiających dzieciom naukę w przedszkolach integracyjnych, masowych oraz w szkole. Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie w kwestii doboru grupy i programu terapeutycznego.

W naszym przedszkolu zapewniamy opiekę i terapię dzieciom ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera, niepełnosprawnosciami sprzężonymi niepełnosprawnością ruchową, niepełnosprawnością intelektualną , posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego a także dzieciom w normie rozwojowej.

Nasze działania skupiamy wokół rozwijania potencjału twórczego dziecka dając mu jednocześnie dni pełne nowych doświadczeń i radości. Korzystamy z najnowszych programów nauczania oraz wypracowanych własnych metod i form pracy dydaktyczno – wychowawczej. W pracy z dziećmi wykorzystujemy nowoczesne środki do nauki i zabawy. Wszystkie proponowane przez nas rodzaje zabaw i zajęć są ze sobą integralnie powiązane. Obejmują zabawy i zajęcia rozwijające mowę, myślenie, samodzielność, kreatywność, aktywność muzyczną, plastyczną, techniczną, motoryczną oraz zdrowotną w kontaktach ze środowiskiem

Nasze przedszkolaki codziennie uczestniczą w zajęciach polisensorycznych , gdzie zapoznają się z charakterystycznymi dla danej pory roku zjawiskami. Poranny Krąg jest metodą, którą określamy jako wielozmysłową. Obejmuje swym zasięgiem wszystkie zmysły: dotyk, wzrok, słuch, węch i smak. Proponowane w niej oddziaływania mają aktywizować zmysły w sposób odmienny dla każdej pory roku, aby podkreślać zmiany zachodzące w przyrodzie.

Codziennie prowadzone są zajęcia z kolejnych bloków tygodniowych, gdzie dzieci zapoznają się z tematami wynikającymi z programu przedszkolnego. Po zapoznaniu się z tematami kolejnego bloku, dzieci uczestniczą w zabawach rozwijających dane zagadnienie, między innymi w zabawach plastycznych, ruchowych, muzycznych i ćwiczeniach grafomotorycznych.

 Zajęcia edukacyjne prowadzone są w małych grupach terapeutycznych w zalezności od typu niepełnosprawności , natomiast zajęcia terapeutyczne prowadzone są indywidualnie, zgodnie ze wskazaniami orzeczen o potrzebie kształcenia specjalnego.

Mała liczebność grup umożliwia dzieciom szybciej i efektywniej osiągnąć sukces terapeutyczny oraz na bieżąco modelować zachowania dziecka. Terapeuci realizują z dziećmi indywidualne programy podczas zajęć  w przedszkolu oraz przekazują wskazówki do pracy indywidualnej w domu rodzicom. Współpraca z rodzicami oraz z osobami z otoczenia dziecka jest niezbędna do przeniesienia już wyuczonych umiejętności na inne środowisko.

Pracujemy w gronie wykwalifikowanych i kreatywnych nauczycieli i terapeutów z szerokim wachlarzem kwalifikacji. Otaczamy dzieci opieką logopedyczną, psychologiczną, pedagogiczną i fizjoterapeutyczną. Pracujemy w oparciu o Indywidualne Programy Edukacyjno Terapeutyczne oraz Indywidualne Programy Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Praca wychowawczo – opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o;

  • Podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego
  • Plan pracy Przedszkola Terapeutyczno Integracyjnego „Niebieski Motyl” oraz Program wychowania przedszkolnego
  • metody aktywizujące twórcze myślenie i działalność dzieci, doskonalące umiejętność rozwiązywania problemu
  • miesięczne plany pracy poszczególny oddziałów

Oferta zajęć terapeutycznych obejmuje;

  • terapię psychologiczno-pedagogiczną
  • EEG Biofeedback
  • trening uwagi słuchowej A. Tomatis
  • terapię behawioralną
  • AAC alterantywne sposoby komunikacji
  • terapię logopedyczną i surdologopedyczną
  • terapię Integracji Sensorycznej
  • trening Umiejętności Społecznych
  • fizjoterapię
  • terapie z pedagogiem specjalnym
  • terapię ręki
  • dogoterapię
  • hipoterapię
  • muzykoterapię
  • Stymulacja polisensoryczną (wielozmysłowe poznawanie świata)
  • terapię ruchem
  • bajkoterapię
  • sensoplastykę
  • zajęcia z tyflopedagogiem dla dzieci niedowidzacych

Efektywna terapia wymaga od nas stosowania również metod wspierających, które wykorzystujemy dodatkowo pod kątem kształtowania umiejętności dzieci, a są to między innymi:

Wybrane metody wspomagające;

  • Metoda „Dotyk i komunikacja”  – CH. Knill,
  • Metoda „Ruchu rozwijającego” W. Sherborne,
  • Metoda „Dobrego Startu” M. Bogdanowicz,
  • Metoda symultaniczno-sekwencyjna nauki czytania wg J. Cieszyńskiej,
  • Alternatywne metody komunikacji,
  • gimnastyka mózgu Dennisona
  • Metoda Dobrego Startu
  • Terapia ręki

 

Stosując indywidualnie dobrane do dzieci elementy  programów dydaktycznych oraz wiele znanych i sprawdzonych programów, zajęcia z dziećmi prowadzone są w sposób atrakcyjny, odpowiedni dla ich wieku i możliwości

 

 

Data dodania: 2020-09-14 21:57:22
Data edycji: 2024-09-29 14:43:19
Ilość wyświetleń: 2170

Jesteśmy po to by wspierać w rozwoju Tych, których kochasz

Cytat

Partnerzy

Bądz z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej