Sensoplatyka wspomaga rozwój psychofizyczny dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podczas zajęć, stymulując receptory wpływamy na ilość i rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im więcej połączeń w mózgu, tym efektywniejsze staje się myślenie (impuls szybciej dociera do celu).
Zajęcia z sensoplatyki są najprostszą odmianą kontaktu dziecka niepełnosprawnego ze światem, pierwszą informacją, tworzeniem świadomych znaków w porozumiewaniu się z ludźmi. Celem zajęć jest zatem szukanie porozumienia z dzieckiem niepełnosprawnym wszystkimi możliwymi kanałami komunikacji (zmysły).
Zajęcia mają na celu rozwój osobowości dzieci, usprawnienie ruchowe, usprawnienie manualne (a w tym doskonalenie precyzji dłoni, ćwiczenie mięśnie dłoni), rozwijanie świadomości własnego ciała, uspołecznianie, rozwój samodzielności i zwiększenie wiary we własne możliwości, rozwój mowy, rozwój świadomości przestrzeni i działania w niej oraz nauka dzielenia tej przestrzeni z innymi ludźmi. podczas terapii dzieci nadpobudliwe uczą się wyciszać emocje, natomiast apatyczne rozbudzają się, mając motywację do działania – twórczego tworzenia.
Aktywności oparte na realizowanym programie , mają ogromne znaczenie dla uwrażliwiania dłoni dziecka, bowiem dłoń jest jednym z podstawowych narzędzi poznawania świata. Bawiąc się, dziecko eksperymentuje i poznaje różne materiały, struktury, faktury oraz ich właściwości. Uwrażliwianie dłoni i jej twórcze wykorzystanie bardzo poszerza zdolności rozumienia otaczającego świata przez dziecko niepełnosprawne.
Dla dzieci o obniżonej sprawności umysłowej najważniejsze w tworzeniu staje się zamanifestowanie własnego istnienia i zaspokojenie potrzeby wypowiedzenia się. W związku z tym celem zajęć sensoryczno-plastycznych jest umożliwienie dziecku niepełnoprawnemu i z deficytami w rozwoju – ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć. Ponadto dziecko malując, lepiąc, mieszając, sypiąc, zgniatając uczy się utrzymywać i kształtuje swoją uwagę, rozwija spostrzegawczość i koncentrację. Zajęcia prowadzi certyfikowany trener sensoplastyki pani mgr Klaudia Warska