W programie „Uczymy Dzieci Programować” naukę kodowania traktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W naszych propozycjach zabawy około programistyczne wplatane są do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanych narzędzi dydaktycznych. Można kodować na edukacji matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej...można kodować wyłącznie offline lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i sprzętu komputerowego.
Zaproponowane przez nas scenariusze sprawdzą się zarówno w przypadku edukacji realizowanej stacjonarnie, jak i zdalnie.
Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.
Ostatni rok był trudny dla wszystkich, w tym dla dzieci. Okres pandemii nie sprzyjał budowaniu relacji społecznych, kontakty pomiędzy uczniami ograniczone były głównie do formy online. Warto o tym pamiętać i podczas zajęć zwrócić szczególną uwagę na kompetencje społeczne. Osoby decydujące się na realizację tej ścieżki otrzymają od razu komplet 10 scenariuszy zajęć wraz z materiałami dodatkowymi. Scenariusze mogą być zrealizowane z wykorzystaniem maty do kodowania (lub stworzonej samodzielnie regularnie podzielonej płaszczyzny). Opierają się głównie na kodowaniu offline, dodatkowo zawierają link do przygotowanej prezentacji w genially oraz opcjonalną aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych GeniBot. Wybierając tę ścieżkę należy wypełnić (poza formularzem rejestracyjnym) dodatkową deklarację udziału w ścieżce „Kompetencje społeczne”.
Jesteśmy po to by wspierać w rozwoju Tych, których kochasz
43-460 Wisła
ul. Wyzwolenia 19